Losowy obrazek

Crysis to gra akcji/First Person Shooter stworzona przez studio Crytek. Twórcy zasłynęli niespotykanie szczegółowym, trójwymiarowym silnikiem graficznym, realistyczną fizyką oraz interesującą fabułą.

W Crysis duży dużo uwagi poświęcono na opracowanie rozbudowanego trybu multiplayer. Jednakże gracze preferujący rozgrywkę w pojedynkę nie zostawili pozostawieni sami sobie i przygotowano również obszerną kampanię, na którą złożyło się jedenaście misji.

Akcja gry toczy się w 2020 roku. Na jedną z wysp Morza Południowochińskiego spada ogromna asteroida. Rząd Korei natychmiast blokuje dostęp do miejsca zdarzenia. Stany Zjednoczone nie są tym zbytnio zadowolone i dlatego wysyłają tam swoją grupę badawczą - Oddział Delta Force. Gracz kieruje jednym z członków tej jednostki: Jake'iem Dunnem. W czasie pierwszych misji gracz musi przedostać się przez gęstą dżunglę eliminując napotkanych po drodze Koreańczyków. Po dotarciu do celu okazuje się, że owa asteroida jest olbrzymim statkiem kosmicznym wypełnionym po uszy kosmitami, którzy przybyli na Ziemię, aby ją skolonizować. Obcy odczuwają jednak pewien dyskomfort w naszym klimacie...

Crysis 2 · Multiplayer

Klasy

Klasy

W grze dostępnych jest pięć klas, z których każda ma unikany zestaw broni i modułów kombinezonu. Naucz się nimi grać lub stwórz własne ustawienia w miarę awansowania na kolejne stopnie i zdobywania nowych rodzajów broni i modułów do kombinezonu.

Szturmowiec

Standardowa klasa żołnierza. Wyposażenie obejmuje karabinek automatyczny SCAR, pistolet Hammer oraz granat odłamkowy.

Saper

Nie jest to klasa, z którą można zadzierać. Ciężki MK-60 jako broń podstawowa i pistolet Hammer zapewniają potężną siłę ognia. Jak dodamy do tego jeszcze zestaw granatów odłamkowych i ładunków wybuchowych, otrzymujemy żołnierza, który sieje prawdziwe spustoszenie na polu walki.

Snajper

Żołnierz tej klasy dysponuje potężnym karabinem DSG-1 z nasadką snajperską. To idealny wybór dla każdego, kto lubi emocje, jakie towarzyszą oddawaniu celnych strzałów w głowę. Snajper ma na wyposażeniu także pistolet Hammer i granaty oślepiające.

Duch

Żołnierz tej klasy ma na wyposażeniu śrutowy pistolet elektrostatyczny K-Volt i pistolet Hammer, jako broń zapasową. Duch dysponuje także granatami odłamkowymi, które na pewno przydadzą się przy obronie kluczowych punktów przed naporem wrogów.

Zwiadowca

Zwinny, ale śmiertelnie groźny zwiadowca wyposażony jest w strzelbę Marshall, pistolet Hammer oraz granaty oślepiające.


Tryby rozgrywki

Instant Action

Jest to typowy tryb FFA (ang. Free For All), w którym możesz liczyć tylko na siebie, a twoim zadaniem jest zabicie każdego kogo spotkasz na swojej drodze. Instant Action przeznaczony jest dla tych, którzy chcę się zapoznać z grą i nie chcą, aby jego drużyna nazywała go “stupid noob” oraz dla graczy ceniących sobie zwykłą rozwałkę oraz latające mięso.

Crash Site

Crash site jest to tryb, w którym co jakiś czas na mapę spadają “zasobniki obcych”. Zadaniem każdej drużyny jest przejęcie ich poprzez stanie w wyznaczonej blisko nich strefie. W zależności od miejsca w jakim spadł zasobnik, trzeba przyjąć odpowiednią taktykę. Jeśli gracze obu drużyn stoją przy zasobniku, żadnej z nich nie są naliczane punkty, do momentu aż któraś z nich zostanie wyparta ze strefy.

Team Instant Action

Jest to zwykły Team DeathMatch. Tryb podobny do wyżej opisanego z tą różnicą, że gracze są podzieleni na dwie drużyny. Celem każdej jest posłanie do piachu jak największej ilości graczy z drużyny przeciwnej.

Assault

Jest to tryb, w którym celem jest zdobycie lub obrona, w zależności od drużyny w której się znajdujesz, dwóch “Terminali”. Celem drużyny atakującej jest skopiowanie bazy danych jednego z nich do swojego Nanokombinezonu. Zapewne drogi użytkowniku masz swój styl gry: rashujesz, po cichu zabijasz od tyłu, czy też kampisz jak dziecko. W tym trybie musisz postawić na pracę zespołową, gdyż w danej rundzie każdy gracz ma tylko jedno życie – jeśli zginiesz to koniec gry dla ciebie. Podobny do znanego z Call Of Duty trybu Search & Derstroy.

Extraction

Tryb, w którym drużyna atakująca ma za zadanie zabrać mikrogłowice z bronionych przez przeciwnika punktów i przetransportować je do helikoptera. Tryb podobny do znanego z Call Of Duty Sabotażu.

Capture The Relay

Ten tryb rozgrywki to właściwie CTF (Capture the Flag) z tą różnicą, że zamiast flagi każda drużyna ma zdobyć nieprzyjacielski przekaźnik i przenieść go do swojej bazy.

Autor: Jakub 'Zero' Lenar