Losowy obrazek

Crysis to gra akcji/First Person Shooter stworzona przez studio Crytek. Twórcy zasłynęli niespotykanie szczegółowym, trójwymiarowym silnikiem graficznym, realistyczną fizyką oraz interesującą fabułą.

W Crysis duży dużo uwagi poświęcono na opracowanie rozbudowanego trybu multiplayer. Jednakże gracze preferujący rozgrywkę w pojedynkę nie zostawili pozostawieni sami sobie i przygotowano również obszerną kampanię, na którą złożyło się jedenaście misji.

Akcja gry toczy się w 2020 roku. Na jedną z wysp Morza Południowochińskiego spada ogromna asteroida. Rząd Korei natychmiast blokuje dostęp do miejsca zdarzenia. Stany Zjednoczone nie są tym zbytnio zadowolone i dlatego wysyłają tam swoją grupę badawczą - Oddział Delta Force. Gracz kieruje jednym z członków tej jednostki: Jake'iem Dunnem. W czasie pierwszych misji gracz musi przedostać się przez gęstą dżunglę eliminując napotkanych po drodze Koreańczyków. Po dotarciu do celu okazuje się, że owa asteroida jest olbrzymim statkiem kosmicznym wypełnionym po uszy kosmitami, którzy przybyli na Ziemię, aby ją skolonizować. Obcy odczuwają jednak pewien dyskomfort w naszym klimacie...

Crysis 2 · Postaci i potwory

Alcatraz

Prawdopodobnie główny bohater gry. Nie wiadomo, skąd i jak zdobył nanoskafander 2.0, wiemy jedynie, że w tym samym czasie posiadał go Prorok.

Alcatraz

Prorok

Znany nam z pierwszej części dowódca oddziału Raptor. Według pierwszych zapowiedzi ma być głównym bohaterem gry. Prawdopodobnie wykradł nanoskafander 2.0, przez co ściga go prywatna armia firmy CryNet Systems.

Prorok

Jacob Hargreave

Dyrektor wykonawczy korporacji Hargreave-Rasch. Urodził się w stanie Ohio w 1896r. w średnio zamożnej rodzinie. Miał stosunkowo dobre dzieciństwo do momentu aż jego ojciec zbankrutował. Jego duch przedsiębiorczości pozwolił mu na utrzymanie rodziny, a ostatecznie stał się jednym z najbardziej potężnych i najbogatszych ludzi na świecie. Doświadczenie nauczyło go że sukces polega na wynajdywaniu ukrytych możliwości szybciej od innych. Jego głęboka nieufność do rzadu i jego władzy, wspólna dla Amerykanów dochodzących do sukcesu własną ciężką pracą, wzrastała w ciągu jego długiego życia.

Jest sympatyczny, charyzmatyczny i naprawdę troszczy się o to co uważa za swoją odpowiedzialność, mimo to jest jednakowo zdolny do bezwględnego działania, jeśli tylko uzna to za konieczne.

Jacob Hargreave

Nathan Gould

Niegdyś genialny młody biochemik i specjalista w dziedzinie biotechnologii, obecnie nie jest już tą samą osobą. Paranoja i ogólne rozgoryczenie stępiły go i stał się snującym różne teorie spiskowe paranoikiem. Gould był kiedyś odważny i fizycznie gotowy do ryzyka. Jednak obecnie te cechy w coraz większym stopniu ustąpiły bezsensownej upartości, która utrzymuje go przy jego teoriach spiskowych i utrzymywaniu się z dala od Hargravea.

Czasami widać błysk w jego oczach, szczególnie gdy teoretyzuje. Potrzeba jednak wiele starań, aby przywrócić dawny blask postaci Nathana Goulda.

Nathan Gould

Tara Strickland

Córka znanego nam z pierwszej części majora Stricklanda. Po zakończeniu szkoły podążyła w ślady ojca. Jest twarda, kompetentna i inteligentna. Zdobywała liczne medale w turniejach sztuk walki i zawodach strzeleckiech. Dołączyła do programu Navy SEAL mając lat dwadzieścia pięć i przeszła go śpiewająco.

Po śmierci ojca na wyspie Lingshan zeszła na złą drogę i została zwolniona z wojska. Odrzucona przez wojsko, teraz służy jako specjalny doradca wojskowy jednostek CryNet Enforcement and Local Logistics (C.E.L.L.).

Tara Strickland

Sherman Barclay

Rodowity nowojorczyk i zaprawiony pułkownik dowodzący oddziałami marines działających na Manhattanie. Widok wojska działającego w jego rodzinnym mieście łamie mu serce, z drugiej jednak strony, to co zrobili z nim najeźdźcy wzmacnia jego rozpacz.

Brał udział w misji na Lingshan i mimo że działał w jednostkach wsparcia, zdaje sobie sprawę z jak wielkim zagrożeniem przyszło się im zmierzyć. Wie także, że większość prób użycia konwencjonalnych środków do pokonania przeciwnika nie przyniosła zamierzonego skutku. Dlatego też obawia się, że jego obecność w Nowym Jorku okaże się również nieprzydatna.

W tym momencie zajmuje się obroną posterunku w Central Station, czekając na rozkazy, które ma nadzieję, że poparte będą odrobiną zdrowego rozsądku oraz planowania ewakuacji, w razie gdyby nastąpiło najgorsze. Lekcja z Lingshan była jasna - większość z tych, którzy wycofali się w ustalonym porządku przeżyła, natomiast ci którzy zostali by walczyć z obcymi zginęli. Barclay nie pozwoli, by to samo spotkało jego ludzi albo cywili którzy trafili pod jego opiekę.

Sherman Barclay

Cepid Żołnierz

Mątwy uzbrojone w niezbyt ciężki i niezwykle wytrzymały pancerz. Dzięki swojemu wzrostowi około 6,5 m ,dużej mobilności oraz wbudowanemu MOAC'owi górują nad zwykłymi żołnierzami, sprawiając niemałe kłopoty na polu walki samemu Alcatrazowi.

Capeid Żołnierz

Cepid Dewastator

Najpotężniejsi i najbardziej wytrzymali członkowie piechoty Cepidów. Mają około 3m wysokości.. na jednym z ramion trzyma potężne działko miotające rakietami zdolne położyć na ziemię każdego w ułamku sekundy, natomiast na drugim ramieniu zamontowany został karabin maszynowy.

Capeid Dewastator

Cepid Stalker

Ich ultra lekki egzoszkielet nadaje im niezwykle dużą zwinność i skoczność pomimo dużego wzrostu - 6m. Stalkerom do ataku w zupełności wystarczają krótkie noże zamieszczone na końcach ich mechanicznych ramion, którymi potrafią wyrządzić niejedno krytyczne obrażenie. Capeid Stalker

Cepid Strażnik

Zaawansowane jednostki piechoty Cepidów. Są mieszanką każdej z klas: wytrwałe i silne jak dewastator oraz zwinni niczym stalkerzy. Z wygląda diametralnie różnią się od reszty. Błyszczący egzoszkielet został zamieniony na czarny pancerz dający im możliwość niewidzialności, podobnie jak nanoskafander Alcatraza. Ich głównym zadaniem jest obrona ważny punktów i instalacji zabudowań Cepidów.

Capeid Strażnik

Cepid Kleszcz

Niewielki owad .. pół robot ,używany przed Cepidów do rozpuszczania i transportu szczątek ludzkich w celu zminimalizowania ich wpływu na broń biologiczną. Dzięki zamocowanej na czubku głowy igle, wstrzykuje pod skórę zmarłego enzymy zamieniające zwłoki w płyn, zbierany później przed nie do specjalnego zbiornika, zamocowanego na odwłoku.

Capeid kleszcz

Cepid Pulsar

Ogromny ,masywny dron ,uzbrojony w potężną broń emitującą dźwiękowe fale uderzeniowe. Posiada 18m wysokości i trzy niezależne od siebie nogi, podtrzymujące głowę oraz zamontowany w niej rdzeń energetyczny. Są bardzo dobrze opancerzone ,dzięki czemu są wstanie skutecznie odpierać ataki wroga przez bardzo długi okres czasu.

Capeid Pulsar