Losowy obrazek

Crysis to gra akcji/First Person Shooter stworzona przez studio Crytek. Twórcy zasłynęli niespotykanie szczegółowym, trójwymiarowym silnikiem graficznym, realistyczną fizyką oraz interesującą fabułą.

W Crysis duży dużo uwagi poświęcono na opracowanie rozbudowanego trybu multiplayer. Jednakże gracze preferujący rozgrywkę w pojedynkę nie zostawili pozostawieni sami sobie i przygotowano również obszerną kampanię, na którą złożyło się jedenaście misji.

Akcja gry toczy się w 2020 roku. Na jedną z wysp Morza Południowochińskiego spada ogromna asteroida. Rząd Korei natychmiast blokuje dostęp do miejsca zdarzenia. Stany Zjednoczone nie są tym zbytnio zadowolone i dlatego wysyłają tam swoją grupę badawczą - Oddział Delta Force. Gracz kieruje jednym z członków tej jednostki: Jake'iem Dunnem. W czasie pierwszych misji gracz musi przedostać się przez gęstą dżunglę eliminując napotkanych po drodze Koreańczyków. Po dotarciu do celu okazuje się, że owa asteroida jest olbrzymim statkiem kosmicznym wypełnionym po uszy kosmitami, którzy przybyli na Ziemię, aby ją skolonizować. Obcy odczuwają jednak pewien dyskomfort w naszym klimacie...

Crysis 3 · Multiplayer

Klasy

W grze dostępne są 4 klasy, z których każda ma unikany zestaw broni i modułów kombinezonu. Naucz się nimi grać lub stwórz własne ustawienia w miarę awansowania na kolejne stopnie i zdobywania nowych rodzajów broni i modułów do kombinezonu.

Szturmowiec

Najbardziej wszechstronna spośród dostępnych klas. Szturmowiec to klasa uniwersalna, nadająca się dla początkujących graczy, którzy dopiero zapoznają się z trybem gry wieloosobowej Crysis 3. Wyposażenie obejmuje karabinek automatyczny SCARAB mod 2, pistolet Hammer II oraz granat odłamkowy.

Strzelec

Ta potężna klasa potrafi szybko zadać przeciwnikowi ogromne obrażenia. Umożliwia również eliminację ciężkich pojazdów wroga. Nie należy z nią zadzierać. Ciężki O.G.R jako broń podstawowa i rewolwer Majestic 6 zapewniają potężną siłę ognia. Jak dodamy do tego jeszcze wyrzutnię naprowadzanych pocisków JAW, otrzymujemy żołnierza, który sieje prawdziwe spustoszenie na polu walki.

Snajper

Specjalizuje się w walce dystansowej. Niezbyt dobrze sprawdza się podczas walki w zwarciu, za to doskonale nadaje się do eliminacji wroga z większych odległości. Żołnierz tej klasy dysponuje potężnym karabinem DSG-1 z nasadką snajperską. To idealny wybór dla każdego, kto lubi emocje, jakie towarzyszą oddawaniu celnych strzałów w głowę. Snajper ma na wyposażeniu także pistolet maszynowy AY69 i ładunek R.E.X.

Zwiadowca

Klasa lokująca się gdzieś między szturmowcem i snajperem. Umożliwia skradanie się po polu walki i zastawianie zasadzek na innych graczy. Stawia na zaskoczenie, zamiast frontalnego ataku. Zwinny, ale śmiertelnie groźny zwiadowca wyposażony jest w strzelbę Marshall, pistolet M12 Nova oraz granaty błyskowe M34.


Tryby rozgrywki

W Crysis 3 mamy możliwość zabawy w 8 różnych trybach rozgrywki.

Łowca

Unikatowy tryb rozgrywki, w którym dwa zespoły łowców wyposażonych w łuki i nieskończony zapas energii maskowania muszą wyeliminować agentów CELL. Zabici agenci CELL dołączają do łowców i przystępują do polowania na swoich niedawnych sprzymierzeńców.

Włócznie

Przechwyć trzy włócznie obcych i nie daj tego zrobić przeciwnikowi. Po przechwyceniu włócznia emituje tarczę, zapewniając ograniczoną ochronę znajdującym się w pobliżu graczom. Członkowie drużyny nie muszą pozostawać w pobliżu włóczni, aby zdobywać punkty. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza zgromadzi 100 punktów.

Miejsce katastrofy

Zdobywasz energię z rozbitych kapsuł obcych, utrudniając czynienie tego samego przeciwnikowi. Gracze zdobywają punkty, pozostając w pobliżu przejętego obiektu.

Deathmatch

Klasyczny deathmatch, każdy na każdego. Nie ma drużyn, tylko przeciwnicy, więc zabijaj jak leci i zdobądź jak najwyższy wynik w wyznaczonym czasie.

Deathmatch drużynowy

Podstawowy tryb zespołowy. Aby zdobyć punkty, zabijaj przeciwników. Wygrywa drużyna, która pierwsza osiągnie limit punktów lub ukończy rundę z najwyższym wynikiem, kiedy czas dobiegnie końca.

Szturm

Wyposażeni w nanokombinezony gracze przekradają się między konsolami, z których pobierają dane. Powstrzymać ich mają współpracujący ze sobą agenci CELL. W tym trybie każdy gracz dysponuje tylko jednym życiem – jeśli zginie, odrodzi się dopiero w następnej rundzie.

Ekstrakcja

Drużyna wyposażonych w nanokombinezony żołnierzy desantuje się z pionowzlotu. Ich zadaniem jest przejęcie jak największej liczby rozmieszczonych na mapie urządzeń podczas trwającej pięć minut rundy. Po pięciu minutach następuje zmiana stron i atakujący stają się obrońcami.

Przechwycenie

Zdobądź należący do wroga przekaźnik i zanieś go do swojej bazy, aby otrzymać punkty. Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej przekaźników. Każda gra dzieli się na dwie rundy. Po zakończeniu rundy następuje zmiana stron.