Losowy obrazek

Crysis to gra akcji/First Person Shooter stworzona przez studio Crytek. Twórcy zasłynęli niespotykanie szczegółowym, trójwymiarowym silnikiem graficznym, realistyczną fizyką oraz interesującą fabułą.

W Crysis duży dużo uwagi poświęcono na opracowanie rozbudowanego trybu multiplayer. Jednakże gracze preferujący rozgrywkę w pojedynkę nie zostawili pozostawieni sami sobie i przygotowano również obszerną kampanię, na którą złożyło się jedenaście misji.

Akcja gry toczy się w 2020 roku. Na jedną z wysp Morza Południowochińskiego spada ogromna asteroida. Rząd Korei natychmiast blokuje dostęp do miejsca zdarzenia. Stany Zjednoczone nie są tym zbytnio zadowolone i dlatego wysyłają tam swoją grupę badawczą - Oddział Delta Force. Gracz kieruje jednym z członków tej jednostki: Jake'iem Dunnem. W czasie pierwszych misji gracz musi przedostać się przez gęstą dżunglę eliminując napotkanych po drodze Koreańczyków. Po dotarciu do celu okazuje się, że owa asteroida jest olbrzymim statkiem kosmicznym wypełnionym po uszy kosmitami, którzy przybyli na Ziemię, aby ją skolonizować. Obcy odczuwają jednak pewien dyskomfort w naszym klimacie...

Nanokombinezon

Nanokominezon

W zależności od warunków panujących na polu walki należy używać jednego z trybów nanoskafandra: szybkość, siła, pancerz i niewidzialność. Energia nanoskafandra zużywa się, ale z czasem ulega regeneracji. Zużycie energii zależy od wybranego trybu działania i sytuacji.

SZYBKOŚĆ

Wprowadzanie nanobotów do krwioobiegu pozwala poruszać się z dwukrotnie większą prędkością. Szybkość chodzenia zostaje zwiększona bez dodatkowego zużycia energii nanoskafandra, ale rozpoczęcie biegu drastycznie ją zwiększa, ograniczając czas sprintu z maksymalną prędkością.

SIŁA

To ustawienie podwaja siłę w stosunku do normalnego, niezmodyfikowanego człowieka. Aktywowany zostaje mięśniowy egzoszkielet nanoskafandra. Dzięki temu można więcej udźwignąć i rzucać większymi obiektami, skakać wyżej, zadawać większe obrażenia w walce wręcz, i co najważniejsze utrzymać pod kontrolą broń pomimo jej znacznego odrzutu (szczególnie minigun). Wszystkie powyższe funkcje zużywają jednak energię nanoskafandra.

Nanokominezon

PANCERZ

Energia nanoskafandra zostaje przekierowana do struktur obronnych, zwiększając poziom bezpieczeństwa zapewniany przez pancerz. Wszelkie trafienia pochłaniane są w pierwszej kolejności przez energię skafandra. Po jej wyczerpaniu użytkownik może być normalnie zraniony. W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, z trybu pancerza należy korzystać w awaryjnych sytuacjach, takich jak skoki z dużych wysokości czy ucieczka podczas nieoczekiwanego starcia.

NIEWIDZIALNOŚĆ

Nanoskafander generuje niezwykle skuteczną tarczę maskującą, która sprawia, że użytkownik skafandra staje się praktycznie niewidzialny. Niestety systemy maskowania zużywają znaczną ilość energii, w związku z czym można z nich korzystać tylko przez krótki czas. Utrzymanie skutecznego maskowania w ruchu wymaga dodatkowej ilości energii, co jeszcze bardziej przyspiesza zużycie.