Losowy obrazek

Crysis to gra akcji/First Person Shooter stworzona przez studio Crytek. Twórcy zasłynęli niespotykanie szczegółowym, trójwymiarowym silnikiem graficznym, realistyczną fizyką oraz interesującą fabułą.

W Crysis duży dużo uwagi poświęcono na opracowanie rozbudowanego trybu multiplayer. Jednakże gracze preferujący rozgrywkę w pojedynkę nie zostawili pozostawieni sami sobie i przygotowano również obszerną kampanię, na którą złożyło się jedenaście misji.

Akcja gry toczy się w 2020 roku. Na jedną z wysp Morza Południowochińskiego spada ogromna asteroida. Rząd Korei natychmiast blokuje dostęp do miejsca zdarzenia. Stany Zjednoczone nie są tym zbytnio zadowolone i dlatego wysyłają tam swoją grupę badawczą - Oddział Delta Force. Gracz kieruje jednym z członków tej jednostki: Jake'iem Dunnem. W czasie pierwszych misji gracz musi przedostać się przez gęstą dżunglę eliminując napotkanych po drodze Koreańczyków. Po dotarciu do celu okazuje się, że owa asteroida jest olbrzymim statkiem kosmicznym wypełnionym po uszy kosmitami, którzy przybyli na Ziemię, aby ją skolonizować. Obcy odczuwają jednak pewien dyskomfort w naszym klimacie...

Technologie graficzne

Grafika w Crysis

Crysis bazuje na silniku graficznym CryEngine2. CryEngine2 został wydany przez Crytek i stworzony na potrzeby Crysis. CryEngine2 jest pierwszym silnikiem korzystającym w pełni z DirectX 10 (oraz DX9).


CryEngine2

CryEngine2 wykorzystuje najnowsze technologie, które są tylko jego częścią. Większość technologicznych rozwiązań w Crysisie jest autorstwa firmy Crytek. Oznacza to, że CryEngine2 jest jednym z najbardziej zaawansowanych silników, jakie kiedykolwiek stworzono. CryEngine2 wygląda lepiej i jest bardziej wydajniejszy niż jakikolwiek najwspanialszy dotąd silnik. Wiadomo, że część tego sukcesu zawdzięczamy DX10, jednak największe znaczenie mają tutaj umiejętności zespołu Crytek.


Dynamiczny tryb dnia i nocy:

Crysis zawierać będzie dynamiczny tryb dnia/nocy. Oznacza to, że pora dnia będzie się zmieniać przez cały czas twojej gry.

Tryb dnia i nocy

Brzask słońca i rozmycie:

Kolejna technologia wykorzystana do tworzenia realistycznych efektów oślepienia przez Słońce, jak i samej gry światła.

Brzask słońca i rozmycie

Miękkie cienie:

W rzeczywistości rozmycie cieni jest zależne od tego, jak daleko znajduje się obiekt od jego cienia oraz źródła światła. W większości gier cienie są postrzępione, co w zasadzie psuje cały efekt i założenie cieni w grach. CryEngine2 tworzy najlepsze, zależne od otoczenia i światła cienie, wyglądające jak te na obrazku poniżej. Nie jest to zupełnie nowa technologia cieniowania, ponieważ została zastosowana m.in. w FEAR.

Miękkie cienie

Miękkie cząsteczki:

Miękkie cząsteczki w Crysis są wykorzystywane dla dodatkowych efektów, jak np. dym, czy kurz. Na takie cząsteczki także działa cieniowanie, a same również mogą być źródłem cienia.

Miękkie cząsteczki

Motion Blur:

Jakość grafiki w grze została dodatkowo podniesiona dzięki technice rozmycia obrazu - motion blur. Owa technika zmyla twoje oczy tak, by otoczenie sprawiało wrażenie miękkości i gładkości, generalnie rozmycia. W związku z tym po obróceniu kamery, obraz będzie zamazany tak, jak ma to miejsce w rzeczywistości. Ten "wypas" gwarantuje kinowej jakości efekty specjalne.

Motion Blur

Głębia terenu:

Technologia ta drastycznie zwiększa wrażenia związane z grą. Jej właściwością jest symulowanie zakrzywienia twoich oczu (lub kamery), które w efekcie zamazuje obiekty dalsze lub bliższe, w zależności od tego, na czym jest skupione twoje oko. Technologia niewątpliwie podnosi wrażenia i wymagania sprzętowe.

Głębia terenu

Wolumetryczne chmury:

Tworząc zaawansowaną technikę renderingu, Crytek wprowadza wolumetryczne (objętościowe) chmury, które są oświetlane w czasie rzeczywistym i potrafią pod wpływem warunków atmosferycznych zmieniać swój kształt. Chmury rzucają cień na wszystko, co znajduje się pod nimi.

Wolumetryczne chmury

Otoczenie map:

Pierwsza w graficznej technologii oświetlenia implementacja, która pozwala na zmianę natężenia światła. Technologia ta wprowadza za sobą bardzo realistyczne oświetlenie otoczenia. Dzięki temu Crysis będzie okraszony bardzo realistyczną grą świateł. Efekt ten nie wpłynie negatywnie na wydajność.

Otoczenie map

Interaktywne środowisko:

W Crysis, jeśli np. wejdziesz w paproć, to w efekcie wygnie się ona pod wpływem twojego działania. Wszystkie obiekty w Crysis będą w pełni interaktywne.

Interaktywne środowisko

Zniszczalne środowisko:

Jeśli wejdziesz w interakcję z obiektem, będziesz w stanie go w pełni zniszczyć. Oznacza to, że wygląd otoczenia będzie zależny od ciebie i zapewne również twoich przeciwników.

Zniszczalne środowisko

Zaawansowana technologia powierzchni:

Silnik graficzny Crytek - CryEngine2 posiada najbardziej zaawansowany system realistycznych powierzchni. Funkcja ta pozwoli obiektom wyglądać na mokre, śliskie lub matowe, czy chropowate. CryEngine2 obsługuje w pełni Shader Model 4.

Zaawansowana technologia powierzchni