Losowy obrazek

Crysis to gra akcji/First Person Shooter stworzona przez studio Crytek. Twórcy zasłynęli niespotykanie szczegółowym, trójwymiarowym silnikiem graficznym, realistyczną fizyką oraz interesującą fabułą.

W Crysis duży dużo uwagi poświęcono na opracowanie rozbudowanego trybu multiplayer. Jednakże gracze preferujący rozgrywkę w pojedynkę nie zostawili pozostawieni sami sobie i przygotowano również obszerną kampanię, na którą złożyło się jedenaście misji.

Akcja gry toczy się w 2020 roku. Na jedną z wysp Morza Południowochińskiego spada ogromna asteroida. Rząd Korei natychmiast blokuje dostęp do miejsca zdarzenia. Stany Zjednoczone nie są tym zbytnio zadowolone i dlatego wysyłają tam swoją grupę badawczą - Oddział Delta Force. Gracz kieruje jednym z członków tej jednostki: Jake'iem Dunnem. W czasie pierwszych misji gracz musi przedostać się przez gęstą dżunglę eliminując napotkanych po drodze Koreańczyków. Po dotarciu do celu okazuje się, że owa asteroida jest olbrzymim statkiem kosmicznym wypełnionym po uszy kosmitami, którzy przybyli na Ziemię, aby ją skolonizować. Obcy odczuwają jednak pewien dyskomfort w naszym klimacie...

Warhead · Multiplayer

Logo Crysis Wars

Wraz z grą Crysis Warhead otrzymujemy dodatek na oddzielnej płycie - Crysis Wars. Zapewnia on wyłącznie rozgrywkę multiplayer. Do dyspozycji graczy oddano 21 map, a siać zniszczenie będzie można również za pomocą pojazdów. Crysis Wars oferuje następujące tryby rozgrywki:

Power Struggle

Unikalny tryb Power struggle łączy konieczność podejmowania decyzji strategicznych z zaciętą wymianą ognia. Zaciągnij się do armii amerykańskiej lub koreańskiej i ruszaj do bitwy, aby zniszczyć sztab wroga.

  • Zniszczenie sztabu wroga oznacza pewne zwycięstwo. Dodatkowo można określić limit zabitych. Zwycięży zespół, który jako pierwszy zabije daną liczbę przeciwników. Można także określić limit czasu, po którego upłynięciu zwycięzcą zostanie zespół z większą ilością energii obcych.
Zdobądź fabrykę prototypów, a następnie przejmij kontrolę nad miejscami katastrof statków obcych, aby doprowadzić do niej zasilanie i rozpocząć produkcję broni. Przejmuj kontrolę nad fabrykami pojazdów, fabrykami wojennymi i fabrykami pojazdów powietrznych, aby uzyskać wsparcie w walce. Z kolei bunkry pozwalają zająć dobre pozycje obronne. Można w nich dodatkowo kupować amunicję oraz uzbrojenie.
  • Zabijając wrogów i zdobywając punkty kontrolne, będziesz gromadzić punkty reputacji, które można następnie wydać na lepszy sprzęt w strefach zakupów.

Podpowiedź:

Tylko dwa rodzaje broni są dostatecznie potężne, aby zniszczyć sztab przeciwnika:

  • czołg taktyczny (brak czołgu grawitacyjnego z trybu multiplayer z Crysis'a
  • wyrzutnia taktyczna
Oprócz tego, na każdym poziomie będzie dostępna tylko jedna broń.

W trybie Power Struggle wprowadzono zmodyfikowany interfejs, który wyświetla więcej informacji na raz, umożliwiając skuteczniejsze działania bojowe (poprawiono interfejs z Crysis'a).

Instant Action

Wkrocz prosto do akcji z siłami amerykańskimi w klasycznym starciu o dominację, w którym może uczestniczyć maksymalnie 32 graczy. W rozgrywce Instant Action nie ma oczekiwania na odrodzenie i liczy się tylko sprawność bojowa.

Team Instant Action

Nowy tryb Team Instant Action łączy strategiczne elementy trybu Power Struggle z szybką rogrywką Instant Action, pozwalając nawet 32 graczom wziąć udział w epickiej bitwie o najlepszy wynik. Dołącz do zespołu USA lub Korei Północnej i sięgnij po zwycięstwo zdobywając największą liczbę punktów w ograniczonym czasie lub też osiągając limit punktów. W przypadku remisu dojdzie do trzyminutowej dogrywki.

W trybie Team Instant Action dostępne są wszystkie mapy z trybu Instant Action. Oprócz tego, na szcześciu z siedmiu nowych map - Battleground, Treehouse, Coast, Peak, Graveyard oraz Stranded - także można grać w obu trybach. Nowa mapa Tarmac dostępna jest tylko w trybie Power Struggle.

Punktacja

Podczas każdej bitwy śledzone są wyniki: punktacja gracza oraz punktacja zespołu. Wynik zespołu zwiększa się jedynie (o trzy punkty) w przypadku zabicia przeciwnika. Wynik gracza może się zwiększyć lub zmniejszyć, w zależności od tego, kto został zabity. Poniżej znajduje się szczegółowe omówienie punktacji.

Gracz zabija wroga

+3 pkt. dla zespołu, +3 pkt. dla gracza

Gracz zabija kolegę

+0 pkt. dla zespołu, -3 pkt. dla gracza

Gracz zabija siebie

+0 pkt. dla zespołu, -1 pkt. dla gracza

Gracz zostaje zabity

+0 pkt. dla zespołu, -1 pkt. dla gracza