Losowy obrazek

Crysis to gra akcji/First Person Shooter stworzona przez studio Crytek. Twórcy zasłynęli niespotykanie szczegółowym, trójwymiarowym silnikiem graficznym, realistyczną fizyką oraz interesującą fabułą.

W Crysis duży dużo uwagi poświęcono na opracowanie rozbudowanego trybu multiplayer. Jednakże gracze preferujący rozgrywkę w pojedynkę nie zostawili pozostawieni sami sobie i przygotowano również obszerną kampanię, na którą złożyło się jedenaście misji.

Akcja gry toczy się w 2020 roku. Na jedną z wysp Morza Południowochińskiego spada ogromna asteroida. Rząd Korei natychmiast blokuje dostęp do miejsca zdarzenia. Stany Zjednoczone nie są tym zbytnio zadowolone i dlatego wysyłają tam swoją grupę badawczą - Oddział Delta Force. Gracz kieruje jednym z członków tej jednostki: Jake'iem Dunnem. W czasie pierwszych misji gracz musi przedostać się przez gęstą dżunglę eliminując napotkanych po drodze Koreańczyków. Po dotarciu do celu okazuje się, że owa asteroida jest olbrzymim statkiem kosmicznym wypełnionym po uszy kosmitami, którzy przybyli na Ziemię, aby ją skolonizować. Obcy odczuwają jednak pewien dyskomfort w naszym klimacie...

Warhead · Poradnik do gry

Call Me Ishmael

Po przejęciu kontroli nad bohaterem biegnij w stronę rzeki. Tam porozmawiaj z żołnierzem Marines. Przejdź pod mostem i kieruj się zgodnie ze wskazaniami na minimapie aż dotrzesz do wysokiej krawędzi skalnej. Przełącz kombinezon na wysoki skok i wskocz na górę. Dotrzesz do spalonej wioski. Przejdź przez nią i wejdź na most. Zaczekaj aż wrogi pojazd zostanie zniszczony, zabij pozostałych przeciwników i biegnij dalej. Wejdź do lasu po twojej lewej stronie, tam zabij następnych żołnierzy. Wróć z powrotem na właściwą ścieżkę. Dotrzesz do zniszczonego mostu. Używając super siły przeskocz przez zniszczony most i biegnij dalej aż dotrzesz do bazy przeciwnika. Wejdź do samochodu i zlikwiduj wrogów. Wróć na ścieżkę. Zniszcz opancerzony pojazd terenowy i żołnierzy w kantynie. Wróć do bazy wroga i wejdź do pierwszego budynku z lewej. Ściągnij dane z laptopa, wyjdź i wsiądź do opancerzonego pojazdu. Po drodze zabij kilku przeciwników, skręć na plażę i przejedź przez rzekę. Wyjdź z pojazdu i zniszcz radio nadajnik granatem. Zabij resztę przeciwników. Wejdź do budynku, podnieś amunicję i ładunki wybuchowe. Dostaniesz informację o blokadzie. Skręć w lewo i wskocz do wody. Podpłyń do bazy wroga. Przełącz kombinezon w stan niewidzialności. Wejdź do baru po lewej stronie plaży. Wyczyść go i podnieś wyrzutnię rakiet i amunicję pozostawioną przez żołnierzy. Przebij się w stronę pojazdów. Zajmij jeden z nich i zniszcz pozostałe wrogie pojazdy. Pozostało ci już tylko oczyścić resztę okolicy z przeciwników.

Shore Leave

Nie skacz w dziurę przed sobą, lecz omiń ją z prawej strony. Włączając niewidzialność omiń przeciwników i idź w stronę wyrwy. Użyj Siły i skocz na górę. Pozostając niewydzielanym zabij wrogów w palącym się lesie. Podnoś pozostawione przez wroga strzelby i pistolety maszynowe. Idź do celu zaznaczonego na mini mapie i podnieś radio. Otrzymujesz zadanie przedostania się do O’Neila. Biegnij w jego stronę z włączoną Siłą. Wskocz na górę wyrwy i porozmawiaj z nim. Biegnij za O’Neilem. Wsiądź do pojazdu i niszcz wszystko co napotkasz na swojej drodze. Zniszcz cele po lewej stronie mostu, następnie strażnicę i resztę bazy z prawej. Rozpocznie się ostrzał lotniczy. Skieruj się do wrogiej bazy i wyeliminuj przeciwników, przy okazji uważając na ciężarówki. Wróć na trasę i zniszcz stację paliw po prawej. Gdy dotrzesz do celu, zepsuj pojazd na trasie i podjedź pod skarpę. Nie wysiadając z wozu zabij przeciwników. Gdy zaczną atakować z dołu, odeprzyj atak w ten sam sposób. Jedź dalej w stronę portu. Zatrzymaj się przed barierą i zabij wrogów. To samo zrób na zaporze przechodząc w tryb niewidzialności. Przejdź zaporę pieszo. Dotrzesz do portu. Będąc niewidzialnym zrób porządek w bazie i przejdź na jej środek do magazynu. Teraz idź na prawą stronę bazy i wejdź do sanitarki. Użyj laptopa. Wyjdź na zewnątrz i dostań się na molo. Używając Niewidzialności na zmianę ze sprintem przebiegnij obok pojazdu opancerzonego, zlikwiduj strażników i skręć w lewo. Wskocz do łodzi podwodnej.

Adapt or Perish

Zniszcz dwóch wrogów. Podnieś pistolet i granaty. Przy użyciu Siły wyskocz na zewnątrz. Pozbieraj broń i zabij trzech przeciwników w nanoskafandrach. Wskocz do poduszkowca i zacznij pościg. Kieruj się śladami na ziemi. Przejedź przez wioskę, skręć w lewo, przejedź po skarpie i przeskocz nad kadłubem statku. Omin miny i wjedź do środka wioski. Wyjdź z poduszkowca i pobiegnij schodami w górę. Omiń most z prawej strony i używając Siły wyskocz po drugiej stronie mostu. Idź dalej aż dotrzesz do kolonii obcych. Użyj Niewidzialności. Przebij się z lewej strony kolonii na jej koniec. Zniszcz dużego obcego przy użyciu Niewidzialności i karabinu maszynowego. Gdy wybuchnie zajmij się pozostałymi wrogami. Wróć do wąwozu i wskocz na górę. Pozbieraj broń i przygotuj się na kolejne starcie z obcymi. Zabij pierwszego ze snajperki i biegnij naprzód w stronę drogi. Gdy pojawi się większy obcy zlikwiduj go kilkoma strzałami ze snajperki. Jak na miejsce dotrze opancerzony wóz wroga, ukryj się i uszkodź go z tej samej broni. Biegnij dalej niszcząc kolejne fale przeciwników. Gdy dotrzesz do bazy skieruj się na jej środek i pozbieraj amunicję. Schowaj się za sanitarką po prawej. Naszykuj granatniki i strzelaj prosto w paszczę potwora. Strzelaj tak do momentu, aż egzoszkielet przeciwnika zostanie zniszczony a wróg pokonany.

Frozen Paradise

Włącz niewidzialność, podnieś snajperkę i zabij snajpera i żołnierza z RPG stojących naprzeciwko ciebie. Zeskocz w dół urwiska i przejdź przez zamarzniętą rzekę. Przy użyciu Siły wskocz na statek. Skręć w lewo i pozostając niewidzialnym przejdź przez główną część statku, skręcając w lewo na samym końcu. Przejdź korytarzem do końca i zeskocz. Pozbądź się pięciu nanożołnierzy i uzupełnij zapasy amunicji. Użyj Siły i wskocz na górę. Wyjdź ze statku i zabij dużego obcego. Zeskocz w dół. Zabij grupę nanożołnierzy i idź w lewo. Tam zabij pięciu kosmitów. Używając siły wskocz na skarpę i wejdź do tunelu. Po wyjściu z niego omiń domek i wskocz do rzeki. Biegnij w lewo. Biegnij aż do samego końca rzeki, do momentu, gdy zobaczysz ścieżkę wiodącą w górę. Dotrzesz nią do kopalij. Zabij snajperką dwóch kosmitów i zejdź w dół. Idź w stronę żółtej ciężarówki. Obok niej skręć w lewo i przy użyciu Siły wskocz do bazy. Pozbądź się obcych i przejdź do punktu z twoimi ludźmi. Teraz musisz bronić bazę przez 4 minuty. Podnieś wyrzutnię rakiet i ustaw się obok żołnierz a z CKM. Zniszcz trzy zrzuty obcych, jednego dużego i kolejne dwa zrzuty. Znów dwóch dużych kosmitów, a gdy pojawi się naprawdę wielki kosmita, wejście do kopalni otworzy się. Wejdź do niego.

Below the Thunder

Idź w stronę beczek i poprzestawiaj je. Wejdź do tunelu i kieruj się cały czas naprzód. Przy pierwszym wodospadzie skręć w prawo i wskocz na wyrwę. Omijając drugi wodospad dotrzesz do pola bitwy. Poczekaj aż na dole będzie względnie cicho i zabij pozostałych przeciwników. Idź dalej. Zabij sporą grupkę przeciwników na barykadzie i gdy do niej dotrzesz skręć w lewo. Wskocz na górę i zabij pięciu Koreańczyków. Idź dalej eliminując kolejnych wrogów. Na końcu korytarza zeskocz i zabij przeciwnika na dole. Przejdź do końca korytarza i zabij czterech wrogów. Wejdź w oświetlony korytarz. Poczekaj aż jego część zawali się, po czym biegnij w prawą stronę. Omiń wrogi pojazd. Dotrzesz do grupy żołnierzy. Zabij ich wszystkich i skręć w prawo w korytarz B. Dojdziesz do magazynu. Włącz niewidzialność i wejdź po schodkach. Przebiegnij do końca korytarza i wejdź do windy. Przejdź przez korytarz aż znajdziesz się w wewnętrznym jarze pełnym przeciwników. Zabijaj ich ze snajperki. Gdy teren będzie czysty zejdź w dół, włącz Niewidzialność i miń wroga przy działku. Wejdź po schodach w lewo na górę i przejdź do końca balkonu. Skręć w prawo. Idź korytarzem do pierwszego rozwidlenia. Tam skręć w prawo.

From Hell’s Heart

Przejdź kilka wagonów do przodu i zabij trzech przeciwników. Wróć do wagonu z działkiem skierowanym na wprost i zajmij je. Z prawej wyjedzie Jeep. Zniszcz kolejny samochód wyjeżdżający z prawej a następnie dwa po lewej. Po tej samej stronie jest też jeep i budynek. Je także musisz zniszczyć. Jedź dalej. Uważaj na wóz opancerzony przy stacji. Po rozmowie z O’Neilem poczekaj aż pociąg się zatrzyma. Wyskocz z jego prawej strony. Zabij użytkownika CKMu i wskocz na skały, następnie murek i zabij wrogów w pierwszej bazie. Użyj Siły i wskocz na wyższą część bazy. Pozbądź się wszystkich przeciwników i zabierz granatnik z ostatniego budynku. Wejdź na wieżę i podnieś snajperkę. Przesuń dźwignię i zeskocz na tarczy. Ustaw tarczę i zeskocz ze skarpy. Pobiegnij do pociągu, ustaw się na działku i niszcz kolejnych wrogów. Zniszcz pociąg z lewej, bazę z prawej oraz pociąg i konwój z lewej strony. Gdy nadleci helikopter jego także zestrzel. Zniszcz bazę przed tunelem i żołnierze po prawej za tunelem. Gdy pociąg zatrzyma się, przygotuj się do walki z obcymi. Zniszcz pierwszą grupę sześciu wrogów. Po chwili pojawią się kolejni. Amunicję możesz uzupełniać przy zniszczonym samolocie po lewej stronie pociągu. Po pozbyciu się małych kosmitów zajmij działko stojące przy pociągu i zniszcz dwóch większych. Wsiądź do pociągu.

All the Fury

Będąc niewidzialnym, dojdź do bazy i zabij dwóch strażników. Zabij żołnierzy w jeepie, snajpera i wykończ pozostałych żołnierzy. Wejdź do bazy. Idź w lewo pozostając niewidzialnym. Podnieś zaznaczone na mini mapie zapasy amunicji. Przebij się na środek mapy do bunkra, niszcząc po drodze czołg i załogę jeepa. Gdy dobijesz pozostałych wrogów otrzymasz nowe zadanie. Z wyrzutni rakiet pozbądź się helikoptera i wsiądź do wozu opancerzonego. Podjedź w stronę kolejnego znacznika. Uważaj na ostrzał wroga. Przejedź przez pas startowy i na końcu skręć w lewo do bazy wroga. Wyskocz z pojazdu i na Niewidzialności pobiegnij na tył bazy. Uzupełnij energię, włącz niewidzialność i po drabinie wejdź na górę. Zejdź po schodach i na półpiętrze wejdź na balkon. Podnieś karabin Gaussa i zabij jednego z kosmitów. Wróć przed budynek i wsiądź do jeepa. Przebij się do wraku samolotu zaznaczonego na mapie kolorem żółtym. Zabij kilku kosmitów i podnieś karabin PAX. Schowaj się za budynkiem lub inną osłoną. Oddaj kilkanaście strzałów z PAX w kierunku wroga aż ten zasłoni się mackami. Pobiegnij do kontenera i oglądaj epickie zakończenie.

Gratulacje, właśnie ukończyłeś Crysis Warhead!